2021版広島大学先進理工系科学研究科_大学院パンフレット

- ページ: 9
- 2- 5
(求める学生像)Admission Policy アドミッション・ポリシー
博士課程前期 Master’ s Course
本専攻では, 以下のよ う な志や意欲を持ち, それに必要な基礎学力を持つ学生の入学を求める。 1. 先進的で高度な学術研究や学際的研究を推進する意欲を有する人 2. 理学, 工学, 情報科学に関連する分野の研究者や技術者な ど, 専門性を有する職業に従事する こ と を 目指す人 3. 幅広い教養と共に, 理学, 工学, 情報科学に関連する学問領域における知識と研究能力を身に付け, 多角的視点から 「持続可能な発展 を導く 科学」 の構築や地域及び国際社会の課題解決への熱意を有する人 4. 社会人と しての良識や倫理観を身に付けた人
The Division of Advanced Science and Engineering seeks students who have the following aspirations and motivation and have the basic academic abilities necessary for it: 1. An ambition for the promotion of advanced and high-level academic and inter-disciplinary research; 2. The will to be engaged in professional occupations such as researchers and engineers in areas related to natural science, engineering, and information science; 3. A zeal for establishing the “science for sustainable development” from a multifaceted perspective and for solving regional and international issues by acquiring knowledge and study skills for the academic areas related to natural science, engineering, and information science as well as a wide range of intelligence; and 4. Common sense and ethics required for a member of society.
博士課程後期 Doctoral Course
本専攻では, 以下のよ う な志や意欲を持ち, それに必要な基礎学力を持つ学生の入学を求める。 1. 先進的で卓越した学術研究や学際的研究を リ ー ドする意欲を有する人 2. 理学, 工学, 情報科学に関連する分野の研究者や技術者な ど, 専門性を有する職業において指導的な役割を担う こ と を 目指す人 3. 幅広い教養と共に, 理学, 工学, 情報科学に関連する学問領域における高度な知識と研究能力を身に付け, 多角的視点から 「持続可能 な発展を導く 科学」 の構築や地域及び国際社会の課題解決への熱意を有する人 4. 社会人と しての良識と研究者・高度専門技術者と しての倫理観を身に付けた人
The Division of Advanced Science and Engineering seeks students who have the following aspirations and motivation and have the basic academic abilities necessary for it: 1. An ambition for taking the leading role in advanced and prominent academic and inter-disciplinary research; 2. The will to take the leading role in professional occupations such as researchers and engineers in areas related to natural science, engineering, and information science; 3. A zeal for establishing the “science for sustainable development” from a multifaceted perspective and for solving regional and international issues by acquiring sophisticated knowledge and study skills for the academic areas related to natural science, engineering, and information science as well as a wide range of intelligence; and 4. Common sense as a member of society and ethics required for researchers and highly-professional engineers.
08
- ▲TOP