2021版広島大学先進理工系科学研究科_大学院パンフレット

- ページ: 8
- 2- 4
カリキュラム・ポリシー Curriculum Policy
博士課程前期 Master’ s Course
本専攻では, デ ィ プロマ・ポ リ シーに示す目標を学生が達成で き る よ う に, 以下の方針で教育課程を編成し, 実施する。 1. 各学位プログラムでの専門的な知識・能力を育成するため, プログラム専門科目 を開設する。 2. 幅広く 深い教養と 「持続可能な発展を導く 科学」 の創出への意欲を育成し, 研究科や専門領域を超えた広い視野と社会への関心や問題 意識を涵養するため, 大学院共通科目 を開設する。 3. 異分野理解, 学際性涵養のため, 他の学位プログラムの授業科目の履修を必修とする。 4. 実践力に も優れた人材を養成するため, 特別演習科目 を開設する。 5. 広範な課題発見能力や課題解決能力の涵養のため, 主指導教員と, 主指導教員とは専門の異なる教員を含む 2人以上の副指導教員と の複数指導体制で行う特別研究を開設する。 6. 国際的な研究活動に向けた基礎的能力を養う ため, 研究科共通科目 (国際性) を開設する。 7. 社会実践能力を身に付けるため, 研究科共通科目 (社会性) を開設する。
To enable students to achieve the targets that are defined in the diploma policy, the Division of Advanced Science and Engineering organizes and executes the education courses according to the following policies: 1. Subjects specialized for the program are provided to develop the specialized knowledge and skills required for each diploma program. 2. Common subjects for the Graduate School are provided to develop wide and deep intelligence, foster ambition to create “science for sustainable development,” cultivate a point of view that encompasses areas of the other graduate schools and specialty, interest in society, and an awareness of problems. 3. Students are required to take a class subject of another diploma program to improve their understanding of the other area and cross-disciplinary ability. 4. To develop human resources who are superior in practical skills, special exercise subjects are provided. 5. To develop a capability to identify and solve problems from a broad point of view, students are engaged in a special research under the guidance of a supervisor and two or more subadvisors that include a faculty of the specialized area other than that of the supervisor. 6. To develop the fundamental capabilities required for international research activities, common subjects for the Graduate School (internationalism) are provided. 7. To develop the practical skills for social implementation, common subjects for the Graduate School (sociality) are provided.
博士課程後期 Doctoral Course
本専攻では, デ ィ プロマ・ポ リ シーに示す目標を学生が達成で き る よ う に, 以下の方針で教育課程を編成し, 実施する。 1. 各学位プログラムでの専門的な知識・能力を育成するため, プログラム専門科目 を開設する。 2. 幅広く 深い教養と 「持続可能な発展を導く 科学」 の創出への意欲を育成し, 学際的かつ国際的な視野と社会への関心や問題意識を涵 養するため, 大学院共通科目 を開設する。 3. 広範な課題発見能力や課題解決能力の涵養のため, 主指導教員と, 主指導教員とは専門の異なる教員を含む 2人以上の副指導教員と の複数指導体制で行う特別研究を開設する。 4. 国際的な研究活動に向けた実践的能力を養う ため, 研究科共通科目 (国際性) を開設する。 5. 社会課題解決能力を身に付けるため, 研究科共通科目 (社会性) を開設する。
To enable students to achieve the targets that are defined in the diploma policy, the Division of Advanced Science and Engineering organizes and executes the education courses according to the following policies: 1. Subjects specialized for the program are provided to develop the specialized knowledge and skills required for each diploma program. 2. Common subjects for the Graduate School are provided to develop wide and deep intelligence, foster ambition to create “science for sustainable development,” cultivate a cross-disciplinary and international point of view, and interest and awareness for society and its problems. 3. To develop a capability to identify and solve problems from a broad point of view, students are engaged in a special research under the guidance of a supervisor and two or more subadvisors that include a faculty of the specialized area other than that of the supervisor. 4. To develop the practical capabilities required for international research activities, common subjects for the Graduate School (internationalism) are provided. 5. To develop an ability to solve social problems, common subjects for the Graduate School (sociality) are provided.
07
- ▲TOP